REC0185166 |
Mirada sistèmica dels nous models familiars que trobem en contextos educatius |
2023-2024 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
8/6/2024 - 8/6/2024 (10 hores) de 9:00h a 20:30h |
|
INS La Sagrera Sant Andreu |
|
C. Segre, 34 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Associació MES Moviment Educatiu sistèmic
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 08/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
110
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Tots tenim un pare i una mare biològics i, per tant dos sistemes familiars darrera, encara que de vegades no hi hagi contacte o la relació existent no sigui bona. És necessari donar un bon lloc en el nostre cor i en el cor de l'infant a aquests vincles, ja que no desapareixen pel simple fet de ignorar-los.
Posar ordre implica que tothom ocupi el lloc que li correspon i no envaeixi el lloc d'un altre i agrair a les famílies de cada un dels membres de la parella o ex parella la seva existència.
Metodologia
Es duran a terme activitats teòriques on es desenvoluparà una presentació temàtica dels continguts del programa, proporcionant una visió global i integradora dels coneixements compartits, amb la participació activa de l'alumnat.
Aquestes activitats es complementen amb activitats pràctiques vivencials amb l'objectiu d'aplicar els conceptes bàsics i ampliar-los amb el coneixement i l'experiència que es va adquirint durant la realització de les propostes.
Tipus d'activitats:
- Classes magistrals i converses d'aula
- Sessions de reflexió activa i resolució de problemes i exercicis pràctics
- Activitats que requereixin la participació de petits grups d'alumnes
Es farà difusió per la web de l'Associació MES, per les xarxes socials (Instagram, Facebook, Youtube, Whatsapp). També s'enviarà newsletter a la base de dades de MES.
|
| |
Objectius |
- Reconèixer els diferents tipus de famílies.
- Identificar diferents estructures familiars des del punt de vista sistèmic
- Identificar dinàmiques ocultes en la parella i en cada tipus de família.
- Aprendre a donar lloc a cada un dels vincles i les relacions.
- Aplicació dels ordres de l’ajuda en l’acompanyament de les famílies
|
| |
Continguts |
- Diversitat de models familiars en la societat actual:
o Què s’entén per família. Diferenciació llar-família, vincle-relació
o Definició de diversitat familiar. Història
o Famílies reconstituïdes
o Famílies adoptives
o Reproducció assistida
o Famílies monoparentals
o Famílies homomarentals
o Famílies d’acollida
o Co-parentalitat
o Famílies sense fills
- Les estructures familiars des de l’enfocament sistèmic:
o El lloc de cadascú
o Ordre familiar per rang i per temps
- Les dinàmiques ocultes dels sistemes familiars
o Els conflictes de lleialtat
o Identificacions
o Triangulacions
o Exclusions
o Símptomes que generen les implicacions sistèmiques
- Eines per acompanyar les famílies respectant els ordres de l’ajuda
|
| |
Formador/a |
Carles Parellada Enrich
|
| |
Avaluació |
DIARI DE CLASSE
El diari de classe és una eina per a l'avaluació del procés personal de l'alumne/a. Es tracta d'un document on es recullen els conceptes, les vivències, les reflexions, les impressions, ..., que les diferents propostes del taller hagi generat, recollint aquelles aportacions que a cada persona hagin resultat més suggerents i significatives.
Complimentar graella d’avaluació del grau de satisfacció dels participants.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació s’han d’haver assistit al taller, entregar el diari de classe i complimentar graella d’avaluació del grau de satisfacció dels participants.
|
| |
E-mail |
info@mesistemic.cat
|
| |
|
|